torstai 22. marraskuuta 2018

Onko lakanoilla väliä?

Olen kuullut kommentteja, että kun on nukkunut kerran pellavalakanoissa ei niitä enää suostu muihin vaihtamaan. Siinä mielessä olen samoilla linjoilla, että pellavalakanat kyllä tuntuvat todella mukavalle nukkuessa mutta kyllä meillä edelleen löytyy myös puuvillalakanoita ja kyllä niissä edelleen nukutaan. Mutta ulkonäöllisesti pellavalakanat toki voittavat puuvillaiset mennen tulleen. Kun hyvä ystävä kysyi olisiko minulla tarvetta Annon pellavalakanoille, joita hänen ei tule käytettyä olin heti valmiina ottamaan ne.

 


Lakanat ovat vaaleanharmaat ja alun perin olin suunnitellut käyttäväni niitä meidän makkarissa. Makuuhuoneen maalauksen jälkeen lakanat näyttivät kuitenkaan makkarissa lievästi vaaleanliloille, joka on aika kaukana omasta mieltymyksestä, niinpä laitoinkin lakanat vierashuoneeseen. Siellä väri ei vääristynyt vaan lakanat näyttävät siltä mitä pitääkin. Vierashuoneen sängyltä puuttuu yhä edelleen sängynpeitto, joten kauniit lakanat ovat sängylle tervetulleet. Lakanat tekevät kyllä tunnelmalle yllättävän paljon.


Vierashuoneen muut lakanat ja pyyhkeet laitoin vanhaan nahkaiseen matkalaukkuun, jonka sain isovanhempieni perintönä. Laukku ei ole mitenkään super hyvässä kunnossa mutta sopii tarkoitukseensa oikein hyvin. Sinne mahtuu toiset lakanat ja pyyhkeet todella hyvin. Juuri sen verran vaihtotekstiilejä kuin vierashuoneessa tarvitaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti