sunnuntai 12. toukokuuta 2019

Ihanaa äitienpäivää

Meillä äitienpäivän vietto alkoi torstaina päiväkodissa äitienpäivä aamiaisella. Tänään ollaan jatkettu juhlia aamupalalla, retkellä aarniometsään ja lounaan jälkeisellä herkkukakulla. Nyt hetki omaa aikaa, kun pojat ulkoilevat kahdestaan ja saan nauttia hiljaisuudesta.


Kun olin lapsi, kaverit haaveilivat olevansa isoina opettajia tai lääkäreitä tai kaupantätejä. Itse en ole koskaan haaveillut mistään tietystä ammatista tai urasta mutta olen aina halunnut olla äiti. Kesti kauan, että löytyi mies jonka kanssa sen haaveen saattoi toteuttaa ja itse koin jo paljon aiemmin olevani valmis äidiksi. Mutta kun mies löytyi ja elämä lähti siihen suuntaan mitä olin toivonut, syntyi poikamme 9kk ja 1pv meidän vihkimisen jälkeen ja teki meistä perheen.



Elämä ei aina suju haaveiden mukaan ja meidän kohdalla jää lapsiluku tähän yhteen. Toiveista, yrityksistä ja hoidoista huolimatta meidän lapsiluku on ja pysyy yhtenä. Äitienpäivä onkin siis minulle erityisen tärkeä koska koen olevani etuoikeutettu ollessani äiti mutta samalla päivään kuuluu myös haikeutta. Olen kuitenkin kiitollinen siitä, että vaikka perheemme on pieni on se kuitenkin perhe ja olen saanut tulla äidiksi. Kaikki ei ole mennyt niin kuin suunnittelin mutta elämä ei mene aina suunnitelmien mukaan.

Onnea kaikille äideille ja äidinmielisille sekä äitiydestä haaveileville!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti