torstai 26. lokakuuta 2017

Vihreää tehosteena

Olen lähes aina ollut ruskean ystävä. En ole vuosiin pukeutunut mustaan, vaan ruskean eri sävyihin. Myös kotini sisustuksessa on ollut paljon ruskean eri sävyjä. Ruskean sävyt joita käytän ovat vuosien varrella pehmentyneet ja nykyään harmaanruskeat sävyt kuten taupe kuuluvat lempparisävyihin sisustuksessa ja vaatetuksessa. Myös harmaata löytyy kotoani ja vaatteistani nykyään koko ajan enemmän ja enemmän mutta ruskea kulkee harmaan rinnalla.


Pidän paljon myös veden eri sävyistä ja turkoosia on löytynyt aiemmin paljonkin kotoani ja vaatteistani. Nykyään turkoosin ja mintun sävyjä löytyy lähinnä pojan huoneesta ja muualta sisustuksesta se on lähes kokonaan poistunut, vaikka väristä edelleen pidänkin. Tätä nykyä kodin tehostevärinä tuntuu olevan enenemissä määrin vihreä. Vihreää ei jurikaan löydy meiltä maalatuista pinnoista tai tekstiileistä, vaan oikeastaan ainoastaan viherkasveina.

 


Olen aina pitänyt paljon viherkasveista mutta kuten on käynyt ilmi, olen aika onneton kasvien kanssa. Jossain vaiheessa jo vähän luovutin näiden kanssa mutta nyt olen taas innostunut yrittämään (vaikka näistä yhä edelleen osa kuolee pois ennen aikojaan). Olkkarimme saikin taas uuden kasvin tuomaan sinne lisää väriä ja minulle töitä, kun yritän pitää kasvia hengissä. Tykästyin kovasti Aaltomaija nimisen kasvin raidallisiin lehtiin ja nyt vaan taas toivomaan, että muistan kastella tätä tarpeeksi ja toisaalta taas, että en kastelisi liikaa. Näissä ihanissa vihreissä tehosteissa on vielä sekin etu, että ne puhdistavat huoneilmaa. Eihän näitä siis vaan voi olla liikaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti